fre 15 april

den första maj kommer Idol till falun.
jag har börjat fundera om jag ska söka, jag har börjat dagdrömma om att de ska komma och övveraska mig och säga att de har hört ett tips...och jag sjunger och tar de med en storm.
därför har jag funderat på att söka dit. Jag ska iallafall förbereda två låtar och så om jag bestämmer mig den dagen så är jag redo.
jag sökte till Idol 2006 men då var det ett impulsgrej, jag gick dit för att heja på en kompis och medans jag väntade såg jag kön bli mindre och mindre. så jag gick in.

jag möttes av en jury (alltså inte den riktiga juryn), då sjöng jag en egenskriven låt som heter "come and fly with me"
när jag sjöng klart sa juryn att jag skulle sjunga en annan låt, det blev pussycat av Timo. :D
då fick jag som svar att jag fick komma vidare och gud vad glad jag blev, jag hoppade till och skrek och sprang därifrån. och detta var bara från första juryn.

På kvällen fick jag ett samtal, det var tv4 som ville göra ett reportage om mig. jag tackade ja och de kom til skolan och filmade mig när jag jobbade i skolan.
efter ett par dagar var det dags att träffa den riktiga juryn. man skulle vara där runt åtta tiden på morgonen och det var en del folk som var där.
efter en lång tid av väntan ropade de mitt upp mitt nummer och jag fick äntligen träffa juryn, innan jag gick in var jag pepp men väldigt trött. sedan när jag gick in i rummet där den riktiga juryn satt (kristi, o comp). så försvan allt, jag klarade inte pressen och ble helt blank. jag sjöng min låt...

kommentarerna jag fick höra var:
*att det säljer inte
* låter som björk
* låten skulle passa om du sjöng den rockigt
* mitt utal är kasst
* tack (alltså du kom inte vidare)

sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, jag kommer ihåg att juryn såg ut som spöken eftersom det sken en massa lampor på mig och de satt i skuggan. jag fick helt enkelt scenskräck. det var skönt att komma därifrån.
när jag kom ifrån alla kameror var det bara skönt att få krama min vän Malin som hade följt mig hela vägen.

man kunde kolla på klippet på tv4s hemsida, och det lät inte bra och det var flera som hade tittat på det eftersom ryktet spreds sig att jag hade sökt till Idol. det var jobbigt. Jobbigaste var det när det skulle sändas på tv och jag var rädd att se reportage som gjorde om mig.

dagen kom då det avsnittet sändes. jag var inte med :D och inte heller mitt reportage. vad lättat jag blev!

nu känns det inte lika pepp att söka haha!
men det var fem år sedan och jag har utvecklats en del sen dess och jag vet att jag kan sjunga frågan är bara om det passar Idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Design by Jaggu!