Nostalgikramar i vår bil

När johan och jag åker bil lyssnar vi på ett kassetband som jag hittade hos mina föräldrar, det är random låtar från 60-70 talet.
Man får en roadtripkänsla varje gång vi lyssnar på bandet i bilen, våran lilla körtur känns lite roligare och när man lär sig låtarna kan man sjunga med!
Genom lite sökning har vi klurat ut några av låtarna.

The walker Brothers - The sun aint gonna shine



Ola and the Jangler - Alex is the Man



The Monkees
- Randy Scouse Git


Nancy Sinatra och Frank Sinatra - Something Stupid



The Doors - Light my Fire


Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning




fast dock i bilen låter det mer knastrigt, jag tycker att det är bättre känsla när man lyssnar i bilen. Man får en liten nostalgikram. Om man är intresserad av 60- 70 talsmusik så tycker jag verkligen att man ska ge dessa låtar en chans. När jag har listat ut de andra låtarna som spelas i bilen kommer jag tipsa om de också. jag hoppas någon uppäcker någon låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Design by Jaggu!